ΙΧ: Υγραέριο αντί βενζίνης: Ουρές για μετατροπές

Πενία τέχνας κατεργάζεται… Οι Ελληνες οδηγοί μετατρέπουν τα αυτοκίνητά τους ώστε να κινούνται και με υγραέριο (LPG), αφού δεν μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στις υψηλές τιμές της βενζίνης.
Οι εργαζόμενοι στα εξειδικευμένα συνεργεία, που κάνουν τις σχετικές μετατροπές, τρέχουν και δεν φτάνουν για να εξυπηρετήσουν όσους ζητούν να εγκαταστήσουν στα αυτοκίνητά τους συσκευές υγραερίου, ώστε να μειώσουν, όπως οι ίδιοι λένε, το κόστος της μετακίνησης με βενζίνη.
Τα ραντεβού στα συνεργεία για τις σχετικές μετατροπές είναι κλεισμένα μέχρι τα… Χριστούγεννα, αφού η ζήτηση, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες συνεργείων, έχει αυξηθεί κατακόρυφα από τις αρχές του 2010, σε ποσοστό που μπορεί να φτάνει και το 40%. Τα συνεργεία στην κυριολεξία έχουν κατακλυσθεί από αυτοκίνητα (κυρίως μεγάλου κυβισμού) τα οποία περιμένουν στην ουρά, καθώς οι διαδικασίες μετατροπής του κινητήρα διαρκούν περίπου δύο μέρες.
Οι ιδιοκτήτες των Ι.Χ. δεν υπολογίζουν ούτε καν το κόστος της μετατροπής, το οποίο κυμαίνεται από 1.200 (συν ΦΠΑ) έως 3.000 ευρώ (ανάλογα με τους κυλίνδρους και την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου), καθώς θεωρούν ότι πολύ σύντομα θα αποσβέσουν το κόστος, με δεδομένο ότι κανείς δεν ελπίζει πλέον ότι θα πέσει η τιμή της βενζίνης.
«Από το 2000 και μετά με νόμο επιτρέπεται η τοποθέτηση υγραερίου και στα Ι.Χ. Βέβαια οι μετατροπές που κάναμε κάθε χρόνο ήταν ελάχιστες. Από τη νέα χρονιά και μέχρι τώρα η ζήτηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Δεν προλαβαίνουμε να κλείνουμε ραντεβού», τονίζει στο «Εθνος» ο ιδιοκτήτης σχετικού συνεργείου Σταύρος Πανικίδης και συμπληρώνει:
«O κόσμος, αφού ενημερωθεί ότι η χρήση υγραερίου στα αυτοκίνητα είναι απολύτως ασφαλής -κατά την άποψή μου περισσότερο και από τη βενζίνη- παίρνει την απόφαση να κάνει την αλλαγή, αφού βλέπει ότι πλέον ο οικογενειακός του προϋπολογισμός βουλιάζει και από το κόστος μετακίνησης».
«Αποφάσισα να τοποθετήσω γκάζι προκειμένου να απαλλαχθώ από το βαρύ κόστος της βενζίνης, το οποίο φτάνει 50 ευρώ την εβδομάδα για τα χιλιόμετρα που διανύω καθημερινά», τονίζει στο «Εθνος» ο οδηγός κ. Βλαδίμηρος Στυλιανίδης και υπογραμμίζει ότι: «Οταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση, το αυτοκίνητο θα περάσει από ΚΤΕΟ, στη συνέχεια θα δηλωθεί στην άδειά μου και θα είμαι εντάξει».
Ενα ακόμη πλεονέκτημα είναι ότι με την εγκατάσταση της συσκευής υγραερίου στο όχημα, υπάρχει η δυνατότητα το όχημα να κινείται εφόσον χρειαστεί και με βενζίνη, απλώς και μόνο με το πάτημα ενός μικρού διακόπτη.
«Οι επιδόσεις των Ι.Χ. με LPG δεν έχουν να ζηλέψουν σε κάτι εκείνα που καταναλώνουν αμόλυβδη βενζίνη. Διαπιστώνεται στην αγορά αύξηση 40% της ζήτησης για μετατροπές», λέει ο μηχανικός αυτοκινήτων Π. Δουληγέρης.
«Από τον Φεβρουάριο που άρχισαν οι μεγάλες ανατιμήσεις της αμόλυβδης λόγω της ανόδου του ειδικού φόρου κατανάλωσης, οι οδηγοί και κυρίως εκείνοι με μεγάλου κυβισμού οχήματα προχωρούν σε μετατροπές των κινητήρων τους».
Διπλασιάζεται η αυτονομία του οχήματος
Δυνατότητα κίνησης και με βενζίνη
Εάν κάποιος θέλει να μετατρέψει το αυτοκίνητό του σε υγραεριοκίνητο, το πρώτο που πρέπει να ξέρει είναι πως μετά τη διασκευή (όπως λέγεται) του οχήματος θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί και τη δεξαμενή της βενζίνης και εκείνη του υγραερίου.
Η αυτονομία του οχήματός του, δηλαδή, θα διπλασιαστεί και εκείνος θα έχει τη δυνατότητα επιλογής καυσίμου κατά την ώρα της κίνησης.
Η μετατροπή είναι απλή, διαρκεί 8-12 ώρες και το κόστος της κυμαίνεται ανάλογα με τον τύπο του οχήματος.
1 Η εργασία εκτελείται από έναν μηχανικό που θα πρέπει να έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του Ν. 1575/1985 με ειδικότητα τεχνίτη συστημάτων υγραερίου. Στη θέση της ρεζέρβας του αυτοκινήτου τοποθετείται η δεξαμενή του υγραερίου.
Στον χώρο του κινητήρα τοποθετούνται τα μπεκ ψεκασμού του υγραερίου μαζί με πνεύμονα ή ρυθμιστή πίεσης και τις αντίστοιχες βαλβίδες ασφαλείας και διακοπής υγραερίου. Τέλος, η εγκατάσταση ελέγχεται από ηλεκτρονικό εγκέφαλο.
Ελεγχος σε ΚΤΕΟ
2 Μετά την εγκατάσταση του συστήματος του υγραερίου ο μηχανικός υποχρεούται να παραδώσει στον κάτοχο του αυτοκινήτου υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 που ενημερώνει το ΚΤΕΟ πως η διασκευή έγινε σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
3 Το αυτοκίνητο, στη συνέχεια, περνάει από τεχνικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ για να διαπιστωθεί πως η εργασία, όντως, έγινε με βάση τους κανόνες του υπουργείου.
4 Στη συνέχεια, στη Διεύθυνση Μεταφορών της Νομαρχίας, που είναι αρμόδια για τις άδειες κυκλοφορίας αυτοκινήτων, συμπληρώνεται στην άδεια κυκλοφορίας η χρήση και του υγραερίου ως καυσίμου κίνησης.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Νέα της τελευταίας εβδομάδας

Με μεγάλη επιτυχία το τετραήμερο των αποκριάτικων εκδηλώσεων του «Καββαδία» στο Λυγουριό Αργολίδας

Την Καθαρά Δευτέρα ολοκληρώθηκαν οι αποκριάτικες εκδηλώσεις του Προοδευτικού Συλλόγου Λυγουριού «Ο Καββαδίας» που ήταν αφιερωμένες, όπως και όλη η φετινή χρονιά, στα 50 χρόνια πορείας του Συλλόγου

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Ξεκινούν οι δωρεάν στειρώσεις αδέσποτων ζώων συντροφιάς στο Δήμο Ερμιονίδας

Ο Δήμος Ερμιονίδας συνεχίζει τη δέσμευσή του για την προστασία και τη φροντίδα των αδέσποτων ζώων, υλοποιώντας ένα ακόμα πρόγραμμα δωρεάν στειρώσεων για σκύλους και γάτες που ζουν στους δρόμους της Ερμιονίδας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συγγραφέων και Λογοτεχνών Αργολίδας

Με μεγάλη χαρά σας ενημερώνουμε για την εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Ένωσης Συγγραφέων και Λογοτεχνών Αργολίδας, για την περίοδο 2025-2027. Το νέο Δ.Σ. αναλαμβάνει

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Άργος: Παρουσίαση του βιβλίου «Αντικριστές Πολιτείες» (Εκδόσεις Κέδρος) του Καθηγητή Ιωάννη Π.Α. Ιωαννίδη

Ο Ιατρικός Σύλλογος Αργολίδας, ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Αργολίδας, ο Δήμος Άργους-Μυκηνών, το Βιβλιοπωλείο Αποσπερίτης και οι Εκδόσεις Κέδρος παρουσιάζουν στο Πολιτιστικό Κέντρο Άργους

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »