Το 2020 είναι ένα έτος που θα στιγματίσει το σύνολο της αγοράς. Για την αγορά χυμών, που την τελευταία τριετία βρίσκεται σε τροχιά ανάκαμψης μετά τα δύσκολα χρόνια της κρίσης, οι πρώτες ενδείξεις φαίνονται ενθαρρυντικές. Οι πωλήσεις στα ράφια της λιανικής είναι ανοδικές
και αυτό που μένει να φανεί είναι αν θα καταφέρουν να καλύψουν τις απώλειες στο κομμάτι του HORECA που φέτος αιμορραγεί.
Μόνο στο ράφι οι ετήσιες πωλήσεις της αγοράς προσδιορίζονται σε περίπου 115 εκατ. ευρώ. Μία πίτα με υπολογίσιμο μέγεθος από την οποία σήμερα πολλοί επιχειρούν να πάρουν μεγαλύτερο κομμάτι. Και αυτό ποντάροντας κυρίως στη σταθερή ανάκαμψη της αγοράς την τελευταία τριετία μετά τις μεγάλες απώλειες την περίοδο της οικονομικής κρίσης, που τροφοδοτείται κυρίως από την αύξηση του καταναλωτικού ενδιαφέροντος για υγιεινά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας και της γενικότερης τάσης του wellness.
Η περίοδος της κρίσης όμως αποτέλεσε και ευκαιρία επαναπροσδιορισμού της αγοράς και μεγάλων ανακατατάξεων με κερδισμένους πιο φρέσκους παίκτες όπως η Οικογένεια Χριστοδούλου και η Ολυμπος, που ποντάροντας στην ελληνικότητα των φρούτων και το λανσάρισμα νέων προτάσεων κατάφεραν να προσελκύσουν το καταναλωτικό ενδιαφέρον και να κλέψουν μερίδια κυρίως από την Coca-Cola Τρία Εψιλον και την PepsiCo Ηβη. Σταθερή δύναμη στον χώρο, τέλος, παραμένει και η ΔΕΛΤΑ.
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IRI Hellas, οι παραπάνω top-5 εταιρείες του κλάδου ελέγχουν σήμερα σχεδόν το 70% της λιανικής. Το υπόλοιπο 30% μοιράζονται δεκάδες εταιρείες όπως οι Ελληνικοί Χυμοί Α.Ε., οι Χυμοί Χίου Α.Ε. ο Αγροτικός Συνεταιρισμός «Λακωνία», η Ενωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Αργολίδας «Ρέα» κ.ά. Οι περισσότερες από αυτές παράγουν και χυμούς ιδιωτικής ετικέτας.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IRI Hellas, στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς οι πωλήσεις επώνυμων χυμών στο ράφι αυξήθηκαν σε όγκο 3,1% και η αξία των πωλήσεών τους έφτασε τα 48,52 εκατ. ευρώ. Την ίδια περίοδο πουλήθηκαν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από τα ράφια του οργανωμένου λιανεμπορίου 6,8 εκατ. ευρώ. Στο σύνολο του 2019 οι πωλήσεις ήταν 104 εκατ. ευρώ και 14 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Πέραν του διαχωρισμού επώνυμων προϊόντων και ιδιωτικής ετικέτας, στην αγορά χυμών υπάρχουν διάφορες κατηγορίες προϊόντων με βάση τα χαρακτηριστικά τους. Πρώτα απ’ όλα σε μικρής ή μακράς διαρκείας. Επειτα με βάση την περιεκτικότητά τους σε χυμό φρούτων διακρίνονται σε: φυσικούς χυμούς 100%, νέκταρ (περιεκτικότητας τουλάχιστον 50%) και φρουτοποτά (περιεκτικότητας 20%-25% περίπου). Επίσης, είναι και οι συμπυκνωμένοι χυμοί που απαιτούν αραίωση με νερό πριν από την κατανάλωση που όμως αφορούν κυρίως επαγγελματική χρήση (HORECA) και όχι το ράφι της λιανικής.
newmoney.gr
ΕΛ.ΑΣ: 14 συλλήψεις Ρομά σε περιοχές της Αργολίδας
Στο πλαίσιο της πρόληψης και της καταστολής εγκληματικών ενεργειών, χθες (21.1.2025) το πρωί, σε τοπικές κοινότητες των δήμων Άργους-Μυκηνών, Ναυπλιέων και Ερμιονίδας,