Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, που σήμερα γίνεται μόνο με βάση τον κυβισμό του κινητήρα. Με τον νέο τρόπο η κλιμάκωση της χρέωσης των νέων τελών κυκλοφορίας βασίζεται και στον κυβισμό αλλά και στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα των οχημάτων.
Στις επόμενες παραγράφους παρουσιάζεται το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας ξεχωριστά για Ι.Χ. αυτοκίνητα, ελαφρά φορτηγά και βαρέα οχήματα (φορτηγά, λεωφορεία).
Σημειώνεται ότι η προμήθεια του σήματος των «περιβαλλοντικών» πλέον τελών κυκλοφορίας θα πραγματοποιείται όπως και σήμερα στο τέλος κάθε ημερολογιακού έτους από πιστοποιημένα σημεία συναλλαγής (π.χ. τράπεζες) με απαραίτητη προϋπόθεση την προσκόμιση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων του οχήματος.
Τα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας τίθενται σε ισχύ το 2010. Δηλαδή τα τέλη κυκλοφορίας για το 2010 που ως γνωστό καταβάλλονται στο τέλος του 2009, θα υπολογιστούν με τον νέο τρόπο.
Α) Αυτοκίνητα Ι.Χ.
Η διαφοροποίηση των τελών κυκλοφορίας λαμβάνοντας υπόψη και την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα παρουσιάζεται στον Πίνακα 2 και η νέα διάρθρωση χρεώσεων περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας παρουσιάζεται στον Πίνακα 3.
Πίνακας 2 Ποσό διαφοροποίησης υφιστάμενων Τελών Κυκλοφορίας βάση
περιβαλλοντικής επιβάρυνσης κινητήρα Ι.Χ. οχημάτων
Κλάσεις Οχημάτων Περιβαλλοντικά Τέλη
Κλάση Α -18 ευρώ
Κλάση Β +50 ευρώ
Κλάση Γ +100 ευρώ
Κλάση Δ +150 ευρώ
Πίνακας 3 Διάρθρωση χρεώσεων Περιβαλλοντικών Τελών
Κυκλοφορίας για Ι.Χ. οχήματα (βάση κυβισμού και επιβάρυνσης
κινητήρα)
Κυβισμός <301 301-785 786-1357 1358-1928 1929-2357>2357
Κλάση
Κλάση Α 0 28 94 184 428 562
Κλάση Β 68 96 162 252 496 630
Κλάση Γ 118 146 212 302 546 680
Κλάση Δ 168 196 262 352 596 730
Υφιστάμενα Τέλη 18 46 112 202 446 580
Τα τέλη κυκλοφορίας για τα υβριδικά οχήματα κάτω των 1.929 κ.ε. παραμένουν μηδενικά, ενώ για εκείνα από 1.929 κ.ε. και άνω ισχύει το ήμισυ των τελών για τα αυτοκίνητα κλάσης Α (Πίνακας 3).
Β. Φορτηγά (Ελαφρά και Βαρέα)
Για τα ελαφρά (pick-up, vans) και τα βαρέα φορτηγά η διαφοροποίηση των υφιστάμενων τελών κυκλοφορίας λαμβάνοντας υπόψη και την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα παρουσιάζεται στον Πίνακα 4.
Πίνακας 4 Ποσοστό διαφοροποίησης υφιστάμενων Τελών Κυκλοφορίας βάση
περιβαλλοντικής επιβάρυνσης κινητήρα φορτηγών
Κλάσεις Οχημάτων Περιβαλλοντικά Τέλη
Κλάση Α – 30%
Κλάση Β +10%
Κλάση Γ +15%
Κλάση Δ +20%