Η «Εταιρεία Μεσημβρινών Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΕΜΣΕ)», που ιδρύθηκε το 2024 από Γερμανούς και Έλληνες επιχειρηματίες με έδρα την Τρίπολη, εκδήλωσε, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, το ενδιαφέρον της να αναλάβει τη λειτουργία τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου.
Συγκεκριμένα, η ΕΜΣΕ σχεδιάζει τη λειτουργία της γραμμής Κόρινθος–Καλαμάτα με τουριστικό χαρακτήρα, καθώς και των τμημάτων Κόρινθος–Ναύπλιο–Τρίπολη και του προαστιακού Καλαμάτας στον τομέα της τακτικής τοπικής συγκοινωνίας.
Η εταιρεία πρόκειται να καταθέσει επισήμως τις προτάσεις της στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) έχει ήδη ενημερωθεί, όπως υποστηρίζει.
Εμπειρία από το γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο
Οι Γερμανοί συνιδρυτές, όπως υποστηρίζουν, διαθέτουν πολυετή εμπειρία στη λειτουργία ιδιωτικών σιδηροδρομικών γραμμών στη Γερμανία.
Η εταιρεία τους, Nossen-Riesaer Eisenbahn-Compagnie GmbH, βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη διαδικασία επαναλειτουργίας γραμμής για τακτική επιβατική χρήση, σε έργο ύψους περίπου 50 εκατ. ευρώ.
Πρώτες παρεμβάσεις στην Πελοπόννησο
Ήδη, όπως υποστηρίζει, έχουν ξεκινήσει έργα αποκατάστασης στο τμήμα Άργος–Τρίπολη, σε συνεργασία με τον ΟΣΕ.
Το 2024 πραγματοποιήθηκε δοκιμαστική διαδρομή με τη συμμετοχή διεθνών εμπειρογνωμόνων και του Ελβετού πρέσβη, οι οποίοι διαπίστωσαν την καλή κατάσταση της υποδομής. Μέχρι σήμερα έχουν αποκατασταθεί περίπου 35 χιλιόμετρα, με τις εργασίες να συνεχίζονται.
Στόχος: τουριστική ανάπτυξη και βιώσιμη μετακίνηση
Η ΕΜΣΕ υποστηρίζει ότι η επαναλειτουργία της γραμμής μπορεί να συμβάλει στην αναζωογόνηση της υπαίθρου, καθώς πολλές περιοχές υποφέρουν από πληθυσμιακή συρρίκνωση λόγω έλλειψης συγκοινωνιών.
Παράλληλα, η σιδηροδρομική σύνδεση θεωρείται ότι θα αποτελέσει μοχλό για τον τουρισμό, προσφέροντας ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς.
Αντίθεση σε σχέδια μετατροπής σε ποδηλατόδρομο
Η εταιρεία εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στη μετατροπή της γραμμής σε ποδηλατόδρομο, τονίζοντας ότι η υποδομή είχε εκσυγχρονιστεί πριν 15 χρόνια με κόστος περίπου 80 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτούμενο σε μεγάλο βαθμό από την Ε.Ε. Σύμφωνα με την ΕΜΣΕ, η απώλεια αυτής της επένδυσης θα σήμαινε και πιθανή επιστροφή κονδυλίων.
Επόμενα βήματα
Η εταιρεία ζητά συνάντηση με τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο, προκειμένου να παρουσιάσει το έργο και να συντονίσει τα επόμενα βήματα.
Παράλληλα, ζητεί την ακύρωση της διαδικασίας μελετών για ποδηλατόδρομο και τη διάθεση των σχετικών κονδυλίων στην αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής.

Ποιος δεν φοβάται τις Ερινύες;-Του Καθ. Δημ. Μαυράκη
Αυτή η απεργία πείνας που ευρίσκεται σε εξέλιξη, αποτελεί μία αναδυόμενη και απελπισμένη πρόσκληση επέμβασης προς τις Ερινύες, καταβάλλοντας φόρο αίματος για το νεκρό παιδί