Η ιστορία των ΕΛΤΑ: Ο Ιωάννης Καποδίστριας ιδρύει το «Γενικόν Ταχυδρομείον» το 1828

Σε Άργος, Τρίπολη, Επίδαυρο και Σύρο τα πρώτα Ταχυδρομεία

Στις 24 Σεπτεμβρίου 1828, ο Ι. Καποδίστριας υπογράφει ψήφισμα «περί συστάσεως τακτικής ταχυδρομικής συγκοινωνίας» ιδρύοντας το «Γενικόν Ταχυδρομείον» με γραφεία στο Άργος, στην Τρίπολη, στην Επίδαυρο και τη Σύρο.

Ο ταχυδρόμος φθάνοντας στην Αθήνα, από το Ναύπλιο που ήταν τότε πρωτεύουσα, «ανήρχετο επί βαρελίου, αναγιγνώσκων εις επήκοον των συγκεντρωμένων κατοίκων τας επί των επιστολών διευθύνσεις. Εν περιπτώσει καθ’ ην δεν εμφανίζοντο οι αποδέκται, αι επιστολαί εκαίοντο επιτόπου».

Η γεωγραφική ιδιομορφία και ποικιλία της χώρας, και η παντελής έλλειψη συγκοινωνιακής υποδομής έκανε το ταχυδρομικό έργο ιδιαίτερα δύσκολο.

Το 1834 σε συμφωνία με τον Γάλλο τραπεζίτη Φεράλδη το ταχυδρομείο καλύπτει την αλληλογραφία από και προς τα νησιά, ενώ το 1836 χρησιμοποιούνται οι πρώτες άμαξες για τη μεταφορά αλληλογραφίας Αθήνα-Πειραιά.

Το 1860 τίθεται σε ισχύ ο νόμος περί γραμματοσήμων και τυπώνεται στο Νομισματοκοπείο του Παρισιού.
Το πρώτο ελληνικό γραμματόσημο που έχει σαν παράσταση – συμβολικά- την κεφαλή του Ερμή.

Τα πρώτα ελληνικά γραμματόσημα που τυπώθηκαν στο Παρίσι

Το 1869 τα ελληνικά ταχυδρομεία επιβιβάζονται στο τρένο, ενώ το 1874, δίνουν το παρόν στην Ίδρυση της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Ένωσης στη Βέρνη.

Το 1892 το τηλέφωνο προστίθεται στις αρμοδιότητες των ταχυδρομείων και δημιουργούνται τα 3Τ.

Το 1896 γίνονται οι πρώτοι διεθνείς Ολυμπιακοί αγώνες στην Αθήνα.
Τα ελληνικά ταχυδρομεία προχωρούν σε δύο διεθνείς πρωτοπορίες.
Εκδίδουν την- πρώτη παγκοσμίως -σειρά αναμνηστικών γραμματοσήμων με αθλητικό θέμα.
Διαθέτουν δε, μέρος των εσόδων από την πώληση αυτών των γραμματοσήμων, για να ενισχύσουν οικονομικά την Ολυμπιακή επιτροπή.
Με αυτή την ενέργειά τους, τα ελληνικά ταχυδρομεία γίνονται οι πρώτοι επίσημοι χορηγοί των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων.

Το 1909 εγκαινιάζεται η αγροτική ταχυδρομική υπηρεσία.
Για δεκαετίες ο αγροτικός διανομέας αποτελεί το μοναδικό μέσο επικοινωνίας της ελληνικής υπαίθρου με τον υπόλοιπο κόσμο.

Το 1926 Η Ιταλική εταιρία «Αεροεσπρέσσο» μεταφέρει αεροπορικώς για πρώτη φορά την αλληλογραφία τους.

Το 1940 εν όψει του Ελληνοϊταλικού πολέμου, οργανώνεται η «εν εκστρατεία ταχυδρομική υπηρεσία».

Το 1949 με την ίδρυση του ΟΤΕ χωρίζονται τα τρία Τ, και τα ταχυδρομεία αναλαμβάνουν αμιγώς ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Από το 1970 τα «Ελληνικά ταχυδρομεία» λειτουργούν σαν Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού δικαίου.

Το 1983 ο ΕΛΤΑ κοινωνικοποιείται.
Εισάγεται ο ταχυδρομικός κώδικας και αρχίζει η προσπάθεια καθολικού εκσυγχρονισμού της εταιρίας.

Με νόμο του 1996 καθορίζεται ο τρόπος λειτουργίας των ΔΕΚΟ και το 1998 καθορίζεται ο ρόλος των ΕΛ.ΤΑ. ως φορέα παροχής Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.

Σήμερα είναι ανώνυμη εταιρεία με μετόχους το Ελληνικό Δημόσιο (90%) και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (10%). Τα ΕΛΤΑ έχουν το μονοπώλιο της έκδοσης γραμματοσήμων. Επίσης από τις 24/04/2017 παρέχουν και ηλεκτρικό ρεύμα για επιχειρήσεις και οικίες.

Επιστολικό Δελτάριο Εκδόσεις Αθηνών 10 λεπτά 1890-1900
Facebook
Twitter
LinkedIn

Νέα της τελευταίας εβδομάδας

Αδιανόητες δηλώσεις Καράπαυλου: Καποδίστριας και Κολοκοτρώνης ήταν ήρωες του …Αλβανικού έπους (βίντεο)

Απίστευτες ήταν οι δηλώσεις του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Ναυπλιέων, Κώστα Καράπαυλου, αναφορικά με την επέτειο του “ΟΧΙ” της 28ης Οκτωβρίου 1940

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Ερώτηση βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για το κλείσιμο καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα

Την αυξανόμενη αποδυνάμωση του δικτύου των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) σε ολόκληρη τη χώρα, με συνεχείς αναστολές λειτουργίας και κλεισίματα καταστημάτων, αναδεικνύει με κοινοβουλευτική ερώτηση

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

ΕΙΕΤ: Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό για την κατάργηση καταστημάτων των ΕΛΤΑ στην Ελληνική Περιφέρεια

Η Ένωση Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου (ΕΙΕΤ) απέστειλε επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, για την επικείμενη κατάργηση 200 και πλέον υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ στην Ελληνική Περιφέρεια,

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »