prooptiki@msn.com

Προβλήματα στους αρχαιολογικούς χώρους της Επιδαύρου και των Μυκηνών αναφέρουν οι ξεναγοί

Προβλήματα στους αρχαιολογικούς χώρους της Επιδαύρου και των Μυκηνών αναφέρουν οι ξεναγοί που ζητάνε την άμεση επίλυση τους Σε δημοσίευμα στην Εφημερίδα των Συντακτών και την ιστοσελίδα efsyn.gr αναφέρονται τα ακόλουθα :
Οι ξεναγοί αντιμετωπίζουν τα δικά τους προβλήματα ως κλάδος που επλήγη ιδιαίτερα την εποχή της πανδημίας, τα επιδόματα δεν τους έχουν δοθεί εξ ολοκλήρου ενώ δεν έχει γίνει η καταμέτρηση των ενσήμων τους από το 2019, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Βιώνουν στο πετσί τους τις δυσλειτουργίες στους περισσότερους –δυστυχώς– μεγάλους αρχαιολογικούς χώρους που σαν κατάρα (εδώ και χρόνια) δεν μπορούν να εξυγιανθούν σε δύο-τρία βασικά σημεία και να λειτουργήσουν εύρυθμα, αντάξια της σπουδαιότητάς τους και συμπλέοντας με την εποχή.
Σε επιστολή τους προς τη FEDHATTA, την Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, η οποία κοινοποιήθηκε και στα αρμόδια υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού, οι ξεναγοί θέτουν τους προβληματισμούς τους για καίρια ζητήματα που έπρεπε να έχουν λυθεί χθες και αφορούν τόσο την Ακρόπολη όσο και τους άλλους αρχαιολογικούς χώρους.
Ζητούν όπου υφίσταται το ηλεκτρονικό εισιτήριο να δίνεται η δυνατότητα για έκδοση μειωμένου ή μηδενικού και να μην είναι υποχρεωμένος ο επισκέπτης να στηθεί σε ουρά. Επισημαίνουν την αναγκαιότητα διαφορετικής οργάνωσης στις εισόδους των αρχαιολογικών χώρων και την ανάγκη «λωρίδας ταχείας πρόσβασης» (fastlane) η οποία «…να ορίζεται με ευκρινή σήμανση για τις οργανωμένες ομάδες/γκρουπ/πριβέ, για τους μεμονωμένους επισκέπτες και για τους κατόχους ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Ιδιαίτερα για την τελευταία ομάδα επισκεπτών, δεν μπορεί να διαφημίζεται η έκδοση εισιτηρίου από την ιστοσελίδα προς αποφυγή αναμονής και καθυστέρησης και να μην ισχύει το ίδιο για την είσοδο του επισκέπτη στον αρχαιολογικό χώρο/μουσείο…».
Ζητούν αυτόματους πωλητές εισιτηρίων σε χώρους με υψηλή επισκεψιμότητα (Δελφοί – Μυκήνες – Επίδαυρος – Κόρινθος), λειτουργία μηχανημάτων χειροκίνητου σκάνερ καθώς σε πολλούς χώρους τα μηχανήματα σκαναρίσματος των εισιτηρίων είτε δεν λειτουργούν καθόλου (Μυκήνες, Επίδαυρος) είτε λειτουργούν εντελώς αποσπασματικά (Δελφοί), την επίλυση του ζητήματος που έχει προκύψει με την κάρτα ελευθέρας εισόδου των ξεναγών κ.ά. Σημαντική είναι η αναφορά που γίνεται για τους αυτόματους πωλητές νερού καθώς στους περισσότερους αρχαιολογικούς χώρους «…δεν λειτουργούν σωστά ή δεν λειτουργούν καθόλου, ενώ ακόμη και σε χώρους με μεγάλη επισκεψιμότητα (Ακρόπολη) δεν ανατροφοδοτούνται έγκαιρα…».
Η έτερη ντροπή είναι οι χώροι υγιεινής. «Υπάρχουν αρχαιολογικοί χώροι –ακόμη και με αυξημένη επισκεψιμότητα– στους οποίους οι τουαλέτες είτε δεν είναι επαρκείς είτε βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση συντήρησης και λειτουργίας.
Ενδεικτικά αναφέρουμε: στην αρχαία Κόρινθο υπάρχει μία τουαλέτα για τους επισκέπτες!!, στις Μυκήνες είναι σε κατάσταση διάλυσης, ενώ στον Τάφο του Αγαμέμνονα δεν υπάρχουν καθόλου, στην αρχαία Ολυμπία αυτές που βρίσκονται πριν την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο είναι σε δεινή κατάσταση (υπάρχουν οι νεότερες κατασκευαστικά εντός αρχαιολογικού χώρου αλλά η απόμακρη θέση όπου βρίσκονται πρακτικά τις κάνει δυσλειτουργικές), ενώ ακόμη και στην Ακρόπολη κάποιες είναι κλειστές. Επίσης θα ήταν προτιμητέο να υπάρχει προσωπικό καθαριότητας σε διπλή βάρδια ιδιαίτερα τη θερινή περίοδο με το διευρυμένο ωράριο». Παράλληλα θίγουν και το ζήτημα της ασφάλειας κάνοντας λόγο για «μάστιγα κλοπών» εναντίον ξεναγών και τουριστών σε χώρους όπως Καλλιμάρμαρο, Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Ακρόπολη, Μοναστηράκι. ΠΗΓΗ : efsyn.gr

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Νέα της τελευταίας εβδομάδας