Ο Δήμος Άργους-Μυκηνών με την επίβλεψη της ΚΕΔΑΜ ανακοινώνει τα Θεατρικά Εργαστήρια του Δημοτικού Θεάτρου Άργους-Μυκηνών και της Δημοτικής Θεατρικής Σκηνής Νέας Κίου που θα διεξαχθούν από 26 Νοεμβρίου 2022 έως 26 Φεβρουαρίου 2023, Σάββατο και Κυριακή, 6-8μμ.
Χώροι διεξαγωγής: ΑΡΓΟΣ- Στρατώνες Καποδίστρια, ΝΕΑ ΚΙΟΣ-Πνευματικό Κέντρο Νέας Κίου.
ΧΩΡΙΣ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ!
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας αιτήσεων.
Πληροφορίες-Εγγραφές
ΚΕΔΑΜ Γραμματεία Κα Γωγώ Μούκα (τηλ.2751062123)
Δημοτικό Θέατρο Άργους-Μυκηνών Κα Ελισάβετ Πετροπούλου-Δήμα (τηλ.6946172630)
Δημοτική Θεατρική Σκηνή Ν. Κίου Κα Γαρυφαλιά Χατζηκωνσταντίνου (τηλ.6932634304)
Καλλιτεχνική Διεύθυνση Γιάννης Σαρηγιάννης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ – ΑΙΜΙΛΙΑ ΒΑΛΒΗ
ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΑΡΓΟΥΣ-ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ
ΩΡΕΣ: ΣΑΒΒΑΤΟ 7-9μμ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΗ 6-8μμ
Σάββατο 26 και Κυριακή 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ ( Άργος Στρατώνες Καποδίστρια- Αίθουσα “ΙΩ”
Σάββατο 3 και Κυριακή 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ – ΒΑΛΒΗ (Νέα Κίος Πνευματικό Κέντρο Νέας Κίου)
(Τα δύο πρώτα εργαστήρια πρέπει να γίνουν διπλά, ώστε να έχουν χρόνο να μπουν στο πνεύμα της δουλειάς του καθενός, οι συμμετέχοντες/ουσες)
ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ – ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ(Άργος -Αίθουσα “ΙΩ”)
ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ – ΒΑΛΒΗ(Άργος- Αίθουσα “ΙΩ”)
ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ(Πνευματικό Κέντρο Νέας Κίου)
ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – ΒΑΛΒΗ(Πνευματικό Κέντρο Νέας Κίου)
ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ (Άργος -Αίθουσα “ΙΩ”)
ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – ΒΑΛΒΗ (Άργος -Αίθουσα “ΙΩ”)
ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ (Πνευματικό Κέντρο Νέας Κίου)
ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – ΒΑΛΒΗ (Πνευματικό Κέντρο Νέας Κίου)
ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ (Άργος -Αίθουσα “ΙΩ”)
ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – ΒΑΛΒΗ (Άργος -Αίθουσα “ΙΩ”)
ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ (Πνευματικό Κέντρο Νέας Κίου)
ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – ΒΑΛΒΗ (Πνευματικό Κέντρο Νέας Κίου)
ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ (Άργος – Αίθουσα “ΙΩ”)
ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – ΒΑΛΒΗ (Άργος -Αίθουσα “ΙΩ”)
ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ (ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
ΚΥΡΙΑΚΗ 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – ΒΑΛΒΗ (ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
ΣΚΗΝΙΚΗ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΑ : ΑΠΟ ΤΟ «ΦΥΣΙΚΟ» ΣΤΟ «ΠΑΡΑΔΟΞΟ»
Υπεύθυνος Εργαστηρίου : Γιάννης Λεοντάρης Διάρκεια Εργαστηρίου : 20 ώρες (10 δίωρες συναντήσεις )
Πόσο διαφέρουν οι χειρονομίες της σκηνής από τις χειρονομίες της ζωής; Πόσο διαφέρουν οι χειρονομίες της ζωής από αυτό που νομίζουμε ότι είναι αληθοφανές στο θέατρο; Τελικά πόσο απρόβλεπτοι και παράδοξοι είμαστε στην καθημερινότητά μας και με ποιο τρόπο αυτό μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε στο θέατρο πλάθοντας ρόλους και σκηνικές συμπεριφορές; Στο εργαστήριό μας, αναζητούμε πιθανές όψεις της σωματικότητας ενός ρόλου, μελετώντας και εφαρμόζοντας τη μέθοδο Viewpoints της Αν Μπόγκαρτ. Συνομιλώντας με τα κινησιολογικά στερεότυπα και την ανατροπή τους καταλήγουμε σε μία σκηνική πρόταση πάνω στο παράδοξο της κίνησης. Ένα εργαστήριο για τη διαχείριση σχέσεων «δυσαρμονίας» ανάμεσα στην κίνηση και το λόγο με στόχο την παραγωγή μιας εναλλακτικής σκηνικής αλήθειας. Οδηγός μας για την έρευνα αυτή, τα λόγια του μεγάλου ρώσου σκηνοθέτη του κινηματογράφου Αντρέι Ταρκόφσκι: «Ορισμένες φορές το εντελώς εξωπραγματικό καταλήγει να εκφράζει την ίδια την πραγματικότητα. Το πραγματικό, όπως λέει ο Μίτιενκα Καραμάζοφ, είναι κάτι τρομερό. Κι ο Πολ Βαλερύ παρατήρησε ότι το πραγματικό εκφράζεται πιο ουσιαστικά με το παράλογο.» (Σμιλεύοντας το χρόνο). Για τις ανάγκες του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα χρειαστεί να απομνημονεύσουν ένα κείμενο μικρής έκτασης ο καθένας και η κάθε μία, (περίπου 100-150 λέξεις) το οποίο θα τους διανεμηθεί στην πρώτη συνάντηση.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΗ
Υπεύθυνη Εργαστηρίου : Αιμιλία Βάλβη Διάρκεια Εργαστηρίου : 20 ώρες (10 δίωρες συναντήσεις )
Στόχος του εργαστηρίου είναι να αναγνωρίσουμε ερεθίσματα από το αστικό περιβάλλον της πόλης που κατοικούμε, να αντλήσουμε υλικό από προσωπικές αφηγήσεις, και περνώντας από διαφορετικά δημιουργικά-παραγωγικά στάδια να προκαλέσουμε έναν διακαλλιτεχνικό διάλογο ανάμεσα στη τέχνη της performance, τη λογοτεχνία, την ιστορία, το σύγχρονο μεταδραματικό θέατρο, την πόλη και το δημόσιο χώρο . Πώς θα χρησιμοποιήσουμε το χώρο, τους τόπους, τις προσωπικές ιστορίες, την φυσική παρουσία και την επιτέλεση για να δημιουργήσουμε ένα καλλιτεχνικό έργο στον τόπο που ζούμε; Οι συμμετέχουσες/ συμμετέχοντες θα χρησιμοποιήσουν ως εφαλτήρια καλλιτεχνικής δημιουργίας τον κόσμο που μας περιβάλλει. Τα έργα αναμένεται να καταλήξουν σε ατομικές δράσεις που ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν ως τον βασικό καμβά μιας περιπατητικής performance στην πόλη του Άργους.
ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Οι συμμετέχοντες/ουσες στα δύο εργαστήρια θα παρακολουθήσουν την Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου στην Αίθουσα «Μέγας Αλέξανδρος» του Άργους την παράσταση «Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα» η οποία αποτελεί εφαρμογή των εργαλείων που θα διδαχθούν στα εργαστήρια, τόσο ως προς την χρήση της θεατρικής χειρονομίας, όσο και ως προς την μεταδραματική τεχνική της μετατροπής του θεατρικού κειμένου σε αυτοσχέδιο προσωπικό λόγο.
Η παράσταση έχει παρουσιαστεί στην Ερμιονίδα, τα Γιάννενα, την Σύρο, το Ρέθυμνο, το Ναύπλιο, ενώ τον Ιανουάριο θα παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη και τον Απρίλιο στην Αθήνα (Θέατρο: «Σταθμός»).
Παρουσίαση της παράστασης: «Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα» Βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα του Εμμανουήλ Ροϊδη Διασκευή και δραματουργική επεξεργασία: Αιμιλία Βάλβη Σκηνοθεσία-μουσική επιμέλεια: Γιάννης Λεοντάρης Σχεδιασμός φωτισμού: Νίκος Βλασόπουλος Σχεδιασμός και κατασκευή κοστουμιών: Αιμιλία Βάλβη Παίζουν: Αιμιλία Βάλβη, Κωσταντής Μιζάρας Διάρκεια παράστασης: 65’
Η παράσταση αποτελεί το καλλιτεχνικό μέρος της διπλωματικής μεταπτυχιακής εργασίας της Αιμιλίας Βάλβη στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών: «Θέατρο και Κοινωνία: θεωρία, σκηνική πράξη και διδακτική» του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. (Επόπτρια καθηγήτρια: Μαρία Βελιώτη).
ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Ο σύζυγος και η Χριστίνα. Ένας άνδρας αποφασίζει να παντρευτεί το ερωτικό αντικείμενο του πόθου του για να πάψει να είναι ερωτευμένος. Η Χριστίνα «κλέβει» τις σκέψεις του και τις αποκαλύπτει στους θεατές. Ο άνδρας – παρών και απών στη σκηνή – παλεύει να «θάψει» τον έρωτά του. Φιλαρέσκεια, πόθος, χιούμορ, ζήλεια και αποκάλυψη όλων των ανδρικών στερεοτύπων για τον έρωτα και τον γάμο. Η σχέση ισορροπεί σε τεντωμένο σκοινί και το ερωτικό παιχνίδι παραμένει ζωντανό χάρη σε ένα μείγμα ερωτικής στέρησης αλλά και ερωτικών συνευρέσεων υψηλής ποιότητας. Ο ανδρικός λόγος ακούγεται μέσα από ένα γυναίκειο σώμα, πολλαπλασιάζει τις προοπτικές του κειμένου του Εμμανουήλ Ροϊδη, γκρεμίζει στερεότυπα και σχολιάζει την απουσία του γυναικείου λόγου, τότε και σήμερα.