prooptiki@msn.com

Επίδαυρος: «Ιφιγένεια» με δυνατό καστ

Στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου την Παρασκευή 19 και το Σάββατο 20 Αυγούστου παρουσιάζεται η «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη.
Ενα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας στο αρχαιο θέατρο της Επιδαύρου. Επιστρέφοντας για τρίτη φορά στην «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» ο σκηνοθέτης Θέμης Μουμουλίδης, επιχειρεί να επανατοποθετήσει τα όρια, αναδεικνύοντας την εφιαλτική σχέση της τραγωδίας του Ευριπίδη με την δυστοπία της εποχής μας.
Η παράσταση έχει αποσπάσει επαινετικά σχόλια κοινού και κριτικής, σε παραστάσεις που προηγήθηκαν της Επιδαύρου και αποτελεί ένα σημαντικό καλλιτεχνικό γεγονός του φετινού καλοκαιριού.
Ποιους θα δούμε στην Επίδαυρο
Ένας μεγάλος θίασος σημαντικών ηθοποιών που υπηρετούν με συνέπεια το θέατρο, και καταθέτουν στο σύνολό τους υψηλής ευαισθησίας ερμηνείες , μια καλοκουρδισμένη παράσταση και μια σπάνιας αισθητικής παραγωγή, αποτελούν εγγυήσεις, στο δρόμο για το Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου.
Στο ρόλο της Ιφιγένειας η Μαρία Πετεβή, μια από τις σημαντικότερες εκπροσώπους της νεότερης γενιάς ηθοποιών. Αγαμέμνων ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Κλυταιμνήστρα η Ιωάννα Παππά, Μενέλαος ο Άκης Σακελλαρίου, Αχιλλέας ο Γιώργος Χρυσοστόμου. Στους ενοποιημένους, για τις ανάγκες της σκηνοθεσίας, στους ρόλους του Πρεσβύτη και των Αγγελιοφόρων, ο Παντελής Δεντάκης. Μία γεύση από την παράσταση στο παρακάτω βίντεο
Μετάφραση Παναγιώτα Πανταζή / Σκηνοθεσία Θέμης Μουμουλίδης
Σκηνικό Γιώργος Γαβαλάς / Μουσική Σταύρος Γασπαράτος
Κοστούμια Νίκη Ψυχογιού / Κίνηση Σεσίλ Μικρούτσικου
Φωτισμοί Νίκος Σωτηρόπουλος
Φωτογραφίες Ελίνα Γιουνανλή / Παραγωγή 5η Εποχή Τέχνης
Εταιρεία Τέχνης Ars Aeterna, Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου, Φεστιβάλ Αρχαίας Ήλιδας
Στιγμιότυπο από την παράσταση, Μαρία Πετεβή, Λάζαρος Γεωργακόπουλος
Το έργο που θα δούμε στην Επίδαυρο
Πανέτοιμη για τη μεγάλη εκστρατεία ενάντια στην Τροία, η τεράστια πολεμική μηχανή των Ελλήνων καθηλώνεται στην Αυλίδα, περιμένοντας να φυσήξουν ούριοι άνεμοι. Και, ενώ η αναμονή τούς εξουθενώνει, ο μάντης Κάλχας χρησμοδοτεί ότι, αν θέλουν να αποπλεύσουν, θα πρέπει ο αρχιστράτηγος Αγαμέμνων να θυσιάσει την κόρη του, την Ιφιγένεια.
Αντιμέτωπος με το φρικτό δίλημμα, σπαρασσόμενος ανάμεσα στην πατρική αγάπη και το καθήκον προς την πατρίδα, ο Αγαμέμνων τελικά υποκύπτει στην «ανάγκη» και αποφασίζει να θυσιάσει το παιδί του. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 15/08/2022 13:11
Όρθιο το κοινό στην υπόκλιση της «Ελένης» -Ποιοι βρέθηκαν στην Επίδαυρο για την παράσταση του ΚΘΒΕ [εικόνες]
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 16/08/2022 09:07
Εξαντλήθηκαν τα εισιτήρια για τη συναυλία του Αντρέα Μποτσέλι στo Sani Festival
Σ’ αυτόν τον κόσμο, όπου τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται, ο Ευριπίδης, από σκηνή σε σκηνή, διαλύει κάθε βεβαιότητα, θέτοντας υπό αμφισβήτηση ολόκληρο το κοινωνικοθρησκευτικό σύστημα. Το επιτελείο των Ελλήνων ηγεμόνων, που υποτίθεται ότι ενώθηκαν για έναν πανεθνικό σκοπό, αποδεικνύεται ένας εσμός πατριδοκάπηλων – ο καθένας με τη δική του «ατζέντα». Ο περήφανος στρατός ένας αφιονισμένος όχλος που διψάει για σφαγή και πλιάτσικο. Η «αγία» οικογένεια ένας καταναγκασμός θεμελιωμένος στη βία.
Ωστόσο, ένα βήμα πριν από την απόλυτη άρνηση, η ίδια η Ιφιγένεια κάνει την ανατροπή, δραπετεύοντας από τη μοίρα του θύματος και περνώντας από την έσχατη απελπισία στην τελική κατάφαση. Κατάφαση στη ζωή και την αξία της, κατάφαση στην αιώνια περιπέτεια του ανθρώπου.
Ακης Σακελλαρίου
Γιώργος Χρυσοστόμου, Παντελής Δεντάκης
Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Ακης Σακελλαρίου
«Στην «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», μια κοινωνία σε παρακμή θυσιάζει την Ιφιγένεια –και μια ολόκληρη γενιά νέων ανθρώπων- για έναν μάταιο και άδικο πόλεμο. Η «Ιφιγένεια» είναι η τραγωδία της Ιστορίας», αναφέρει σε μήνυμά του ο σκηνοθέτης Θέμης Μουμουλίδης.
Ιωάννα Παππά
«Μια ωδή σ’ αυτό που κάθε φορά θυσιάζεται – για να γεννηθεί η καινούργια εποχή ή για να ανοίξει ένας νέος κύκλος καταστροφής;
Αλλά ποια είναι η έννοια της θυσίας στη δική μας ταραγμένη εποχή; Πώς συμπλέκεται με τον φόβο, τη σκοπιμότητα, τη ματαιοδοξία, την ιδιοτέλεια, τα παιχνίδια εξουσίας, το κυνήγι της δόξας, του πλούτου και της ηδονής, τον θανάσιμο συνδυασμό ισχύος και απληστίας; Πώς συμπλέκεται με κάθε πόλεμο, ένοπλο ή οικονομικό, με κάθε έγκλημα; Τι θυσιάζουμε και σε ποιους βωμούς;
Στην «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», ο Ευριπίδης αναδιευθετεί το μυθολογικό υλικό, αφήνοντας για μια στιγμή ανοιχτό το ενδεχόμενο τα πράγματα να εξελιχθούν αλλιώς. Έπειτα από είκοσι χρόνια Πελοποννησιακού Πολέμου, ο Ευριπίδης μοιάζει να αναρωτιέται: «είναι δυνατή μια αλλαγή παραδείγματος»;
Δυόμιση χιλιάδες χρόνια αργότερα, και ενώ βιώνουμε τα πρώτα συμπτώματα ενός δυστοπικού μέλλοντος, που εμείς απεργαστήκαμε, αναρωτιόμαστε ακόμη: «είναι άραγε δυνατή μια αλλαγή παραδείγματος»;
Το ερώτημα αιωρείται, αναπάντητο. Ίσως κάποτε ο πολιτισμός να αποβάλει την εγγενή, θανάσιμη δυσφορία του. Ίσως κάποτε η πρόοδος να πάψει να συμμαχεί με την βαρβαρότητα. Ίσως κάποτε…
Ως τότε, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να αφηγούμαστε ξανά και ξανά, σε όλους τους τόνους και με όλους τους τρόπους, μέσα από το φίλτρο της δικής μας εποχής, την ίδια ιστορία…» καταλήγει ο Θέμης Μουμουλίδης
Στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου την Παρασκευή 19 και το Σάββατο 20 Αυγούστου παρουσιάζεται η «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη.
Στο ρόλο της Ιφιγένειας η Μαρία Πετεβή
Παντελής Δεντάκης
Λαζαρος Γεωργακόπουλος
Ο χορός της παράστασης
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Παρασκευή 19 & Σάββατο 20 Αυγούστου | Ώρα 21.00
Ελληνικοί και αγγλικοί υπέρτιτλοι

https://www.iefimerida.gr/politismos/epidayros-ifigeneia-me-dynato-kast

Facebook
Twitter
LinkedIn

Νέα της τελευταίας εβδομάδας

ΕΣΑμεΑ-Ημερίδα στο Ναύπλιο :«Τα δικαιώματα και οι κοινωνικές παροχές για τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και τις οικογένειές τους»

«Τα δικαιώματα και οι κοινωνικές παροχές για τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και τις οικογένειές τους. Ο ρόλος των τοπικών αρχών, των

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »